Berga ha iniciat el compte enrere per a la celebració de les festes de Nadal. La ciutat es prepara per viure intensament el període nadalenc a través d’una campanya de dinamització que inclou cinc accions basades en la promoció del comerç local, l’embelliment de l’espai públic i la solidaritat. La campanya està impulsada per l’Ajuntament de Berga i Bergacomercial i compta amb la col·laboració d’altres entitats berguedanes. Les actuacions formen part del Pla de Xoc de dinamització comercial de Berga, així com del conveni signat entre el consistori i l’entitat el passat mes d’octubre.
Fidelització del consum de proximitat
La primera acció de la campanya de dinamització comercial es titula ‘Faig Berga i Nadal des del sofà’ i consistirà en la venda de vals de compra a través d’una plataforma virtual de pagament segur creada pel Centre Informàtic del Berguedà. Els usuaris i usuàries podran adquirir els vals de compra per gastar-los en establiments del teixit comercial i del sector de la restauració del conjunt de Berga, a excepció dels comerços d’alimentació de primera necessitat, per afavorir els sectors afectats pel tancament obligatori durant el període de confinament i les restriccions d’activitats.
La regidora de Promoció Econòmica, Roser Rifà, ha explicat que es tracta “d’una iniciativa pensada per retenir el consum local durant les festes de Nadal, ja que és un període en què s’acostuma a comprar un tipus de producte diferent a la resta de l’any”. L’incentiu pels consumidors i consumidores és poder obtenir un 20 % addicional de l’import dels vals per fer les compres als establiments de la ciutat. En total, es posaran a la venda 100 vals de 50 €, 50 vals de 100 € i 60 vals de 160 €. El consistori berguedà ha realitzat una aportació econòmica de 10.000 € per finançar la bonificació del 20 % dels vals de compra. Per exemplificar el funcionament de la campanya, una persona que realitzi la compra d’un val de 50 €, rebrà un xec per valor de 60 € a l’adreça de correu electrònic que hagi facilitat a través de la plataforma esmentada. La campanya de vals de compra també compta amb la participació de l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà (ACEB). Properament, s’anunciarà el període establert per poder adquirir els vals de compra, així com la plataforma. Per poder cobrar els vals que rebin, els establiments hauran d’inscriure’s. També s’anunciarà el mecanisme per a la inscripció en els propers dies.
Element discordant als aparadors
Bergacomercial portarà a terme una nova edició del joc de l’element discordant. Es tracta d’un repte adreçat als veïns i veïnes de la ciutat que hauran de recórrer els aparadors dels establiments associats a l’entitat comercial per tal d’identificar l’element discordant, és a dir, l’element o el producte que és diferent al que ofereix cada botiga habitualment. Les persones que aconsegueixin completar la butlleta del joc, podran participar en el sorteig d’una bicicleta de muntanya. Enguany, alguns dels aparadors també lluiran pessebres elaborats per diferents pessebristes de Berga i Avià.
Del bosc als carrers de la ciutat
Una altra de les accions incloses en la campanya de Nadal serà la instal·lació de set tions de Nadal en diversos eixos comercials de la ciutat. Es tracta de tions de grans dimensions que han estat engalanats i il·luminats mitjançant diferents elements decoratius. L’objectiu de l’acció és incrementar la decoració nadalenca als carrers i promoure que tothom qui vulgui, pugui contemplar i fotografiar els tions.
Art urbà per embellir els espais públics
Bergacomercial i l’Ajuntament de Berga han realitzat una aposta per l’art urbà. Es tracta d’una forma d’embellir els espais públics a través de la realització de murals dissenyats per artistes especialitzats en aquest àmbit. Aquestes dies, l’artista berguedà de reconegut prestigi internacional, Nil Safont, està completant un mural ubicat a la façana d’un immoble situat a la cruïlla que enllaça la Ronda Moreta i la Ronda de Queralt. És un mural d’homenatge als oficis de tradició artesana que es conserven en l’actualitat i també és un reconeixement al comerç local i de proximitat.
El president de Bergacomercial, Xavier Orcajo, s’ha mostrat il·lusionat amb aquesta proposta impulsada per l’entitat comercial i ha destacat que es tracta d’una “acció d’embelliment de la ciutat per a què sigui amable, còmode i bonica”. Orcajo ha explicat que s’ha escollit aquesta ubicació perquè el Portal de Sallagosa és espai emblemàtic que connecta diversos eixos comercials i ha afegit que, tot i no tractar-se d’un edifici municipal, s’ha comptat amb l’acord i el consentiment del veïnat de l’immoble i la persona propietària del solar per poder realitzar aquesta actuació. Es preveu que el mural estigui acabat a mitjans del mes de desembre.
Nadal lluminós i solidari
L’última acció de dinamització és la campanya per il·luminar el Nadal de forma solidària. L’Ajuntament de Berga, Bergacomercial, la Fundació Horitzó del Berguedà i l’Associació Pro Disminuïts Psíquics del Berguedà (Taller Coloma) s’han unit per promoure una decoració nadalenca amb llums elaborats pels usuaris i usuàries dels centres de treball de les dues entitats socials que formen part de la iniciativa. Els llums es podran adquirir mitjançant una donació mínima de 25 € i s’habilitaran tres punts de distribució situats al passeig de la Pau, la plaça de Sant Pere i la plaça de Viladomat, del 4 al 8 de desembre. L’horari dels estands serà el següent:
– Divendres, 4 de desembre: d’11 a 14 h i de 17 a 19 h.
– Dissabte, 5 de desembre: d’11 a 14 h i de 17 a 20 h.
– Diumenge, 6 de desembre: de 12 a 14 h
– Dilluns, 7 de desembre: d’11 a 14 h i de 17 a 20 h.
– Dimarts, 8 de desembre: de 12 a 14 h.
Comunicació / Ajuntament de Berga
Sense respostes a “Berga inicia la campanya de Nadal amb propostes per incentivar el comerç local, l’embelliment de l’espai públic i la solidaritat”