
Des d’avui, ja es poden reservar els serveis de les 5 rutes de l’àmbit Berguedà centre, i el 2 de març, estarà operativa per a les 13 restants de l’Alt i el Baix Berguedà. El president del Consell Comarcal, Josep Lara, el conseller comarcal de transport i mobilitat, Abel Garcia, el director de Transports i Mobilitat, David Saldoni, i el president de l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), Jordi Xena, han presentat avui al Consell Comcarcal del Berguedà la nova aplicació mòbil per a reservar i gestionar els serveis de transport a la demanda (TAD) de la comarca, la TADCAT. Aquesta aplicació per als telèfons mòbils ha entrat avui en funcionament per a les 5 rutes del Berguedà Centre i el 2 de març vinent, es podran reservar també els serveis de les 13 rutes restants de la comarca.
El servei de TAD s’implanta en zones de baixa densitat de població i permet oferir als ciutadans d’aquestes zones poder disposar d’un servei de transport públic que els apropi als seus centres de serveis, tant sanitaris com socials i també possibilita la seva connexió amb la xarxa de transport públic col·lectiu
Aquest serveis són fruit de la col·laboració entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i el Consell Comarcal del Berguedà que duu a terme la gestió d’aquest servei. Al Berguedà es va iniciar el novembre de 2009 amb 12 recorreguts i s’ha anat ampliant; actualment, compta amb 18 rutes, que donen cobertura a 25 municipis (que abasten més de 10.000 habitants). L’any passat va registrar 2.390 persones usuàries.
El transport a la demanda del Berguedà dona ara un nou pas i estrena una aplicació mòbil (IOS i Android); inicialment, està operativa per aquestes cinc rutes:
Capolat – Berga
Castell de l’Areny – Vilada – Berga
Espinalbet – Berga
Sant Jaume de Frontanyà – Borredà – Vilada – Berga
Montmajor – l’Espunyola – Avià – Berga
A partir del 2 de març, es podran reservar els serveis corresponents a aquestes rutes:
Castellar de n’Hug – la Pobla de Lillet
Fígols – la Rodonella
Gisclareny – Bagà
Gósol – Guardiola de Berguedà
La Nou de Berguedà – la Rodonella
Malanyeu – la Rodonella
Sant Julià de Cerdanyola – Guardiola de Berguedà
Montclar – Casserres – Gironella
Serrateix – Viver – Puig-reig
Serrateix – Viver – Navàs
Santa Maria de Merlès – Puig-reig
L’Espunyola – Montclar – Casserres – Puig-reig
La Quar – Gironella
Gisclareny – Bagà (caps de setmana)
Tuixent – Guardiola de Berguedà (caps setmana)
Castellar de n’Hug – Guardiola de Berguedà (caps setmana)
El Transport a la Demanda permet optimitzar el trajecte a partir dels usuaris que demanen el servei. Els vehicles operen només quan hi ha demanda, de manera que s’eviten recorreguts i parades que no siguin necessàries i el trajecte és més ràpid.
A més de contractar el servei de l’aplicació mòbil TADCAT, continua disponible la via telefònica i Whatsapp convencional (683 38 82 85, dies laborables de 8 a 17h). L’usuari s’assegura la reserva demanant el servei abans de les 5 de la tarda del dia laborable anterior. Amb aquesta aplicació es poden fer totes les reserves, consultar l’horari exacte del viatge, veure les reserves realitzades, afegir les rutes preferides, anul·lar reserves i valorar el servei que s’ha utilitzat.
Per a més informació, es pot consultar el web http://www.bergueda.cat/transportademanda
Comunicació / Consell Comarcal del Berguedà
Sense respostes a “El Berguedà estrena una aplicació mòbil per reservar els serveis de transport a la demanda”