
Fa uns dies, l’Agència de Desenvolupament del Berguedà es va reunir amb el sector turístic de la comarca per celebrar la primera Taula de Turisme de l’any. La trobada, que va comptar amb una alta participació, va servir per presentar les principals línies d’acció del Pla d’Acció de Turisme 2025 i validar-les conjuntament amb els professionals del sector.
Durant la sessió es va posar especial èmfasi en les accions més rellevants i innovadores previstes per aquest any. Així mateix, es van presentar els resultats del pla de màrqueting digital implementat el 2024, amb orientacions per assegurar la seva continuïtat i eficàcia. Aquesta exposició va anar a càrrec de la consultora Flash & Co, que va destacar les accions més efectives de la prova pilot i va oferir recomanacions per al 2025.
Els assistents van participar en una dinàmica de treball per validar les propostes de promoció i comunicació, garantint que les accions s’adaptin a les necessitats específiques del territori. La sessió es va cloure amb un torn obert de paraules, on els participants van tenir l’oportunitat de compartir idees, inquietuds i suggeriments, fomentant un debat enriquidor.
“Amb el Pla d’Acció de Turisme 2025 fem una aposta conjunta amb tot el sector per refermar el posicionament i atractiu del Berguedà i per orientar-nos a un turisme més responsable i amb plena convivència amb la ciutadania de casa nostra”, va destacar David Font, Conseller comarcal de turisme i comerç.
A més, la jornada va incloure la presentació de la Diagnosi de la Xarxa de Camins de l’Alt Berguedà, elaborada per Albert Martin de la Diputació de Barcelona. Aquesta diagnosi analitza l’estat de la senyalització dels camins i es complementarà amb una segona fase al Baix Berguedà, per obtenir una visió completa de la xarxa comarcal.
Finalment, es va presentar als ajuntaments de la comarca una proposta per a la nova candidatura al Programa de Cooperació Europea Espanya-França-Andorra (POCTEFA). Aquesta iniciativa busca enfortir la col·laboració transfronterera i desenvolupar projectes amb impacte positiu per al territori.
La jornada va evidenciar la importància de la col·laboració pública i privada per aconseguir un desenvolupament turístic sostenible i competitiu. El sector turístic del Berguedà reafirma així el seu compromís amb la projecció del territori com una destinació de qualitat i amb el creixement equilibrat de la comarca.
Comunicació / Agència de Desenvolupament del Berguedà
Sense respostes a “El Berguedà inicia l’any amb la primera Taula de Turisme del 2025 i presenta noves iniciatives de promoció territorial”