
Arriba una nova temporada d’estiu i el Berguedà no vol quedar-se enrere a l’hora de donar a conèixer l’àmplia oferta turística del territori i desmarcar-se d’allò que s’ha fet sempre i d’allò que fan els territoris veïns. Per això es presenta la campanya “Al Berguedà, dóna-hi una volta”.
Es tracta d’una campanya que s’ha creat a partir de l’anàlisi dels punts febles i de les inquietuds de diverses persones i empreses del sector turístic, amb la voluntat de trencar amb tòpics i estereotips i amb una clara aposta per la gastronomia i la restauració de la comarca.
En la presentació d’aquesta campanya a Bagà, en Joan Oña, alcalde del municipi recorda que “Cal aprofitar els fluxos migratoris que degut a la situació de pandèmia s’han modificat”, i agraeix aquesta iniciativa ja que considera que “és important per posicionar el Berguedà en aquesta situació”.
Segons Lluís Vall, president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà: “És hora de mostrar un Berguedà inèdit, de propostes i llocs poc corrents i que a la vegada coneguin i es deixin seduir per les ofertes gastronòmiques. Mostrar un altre Berguedà és possible.”
Centrada en elements audiovisuals pensats per publicar-se en diferents plataformes digitals, la campanya presentarà fins a 28 vídeos, que s’acabaran adaptant en diferents formats de xarxes socials i que s’acabaran traduint amb més de 100 peces audiovisuals que s’aniran publicant al llarg d’un any. Aquest material es combinarà també amb elements impresos, baners i diferents continguts pensats per web.
Per tant no estem parlant d’una campanya puntual o estacional, sinó que tindrà un any de durada. Durant aquest any, cada mes s’explicarà una proposta diferent, apropiada per cada època, per gaudir del Berguedà.
“Trencar amb l’estacionalitat i promocionar la restauració del Berguedà per recuperar-nos dels efectes de la covid” són alguns dels principals objectius d’aquesta campanya, exposats per Jordi Badia, president de Hostaleria i Turisme del Berguedà.
Aquesta iniciativa és fruit del treball conjunt entre l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i el Gremi d’Hostaleria i Turisme. La suma d’esforços entre aquestes dues entitats ha permès crear una campanya molt més àmplia i potent, que ha implicat a diferents empreses de producció audiovisual de la comarca.
La campanya pretén que els visitats coneguin el Berguedà de forma sostenible, responsable i conscient, visitant aquells indrets que no sempre es visiten, fent-ho en hores i en moments diferents, deixant-se acompanyar pels guies del territori, degustant els productes més desconeguts, participant de les nostres festes… i que ho facin durant tot l’any, no només durant el període estival.
Segons Vall, “amb la campanya aglutinem el bo i millor del berguedà i els convidem a donar-hi una volta, una volta quelcom diferent i desconegut, l’oferta turística i gastronòmica és ben variada com per visitar els llocs més coneguts. Els convidem a visitar llocs diferents!”
Amb aquesta actuació es busca una reactivació de l’activitat turística, a través d’una acció de màrqueting i promoció que posi en valor la nostra identitat comarcal i que convidi la gent a donar-hi una volta, tot l’any.
Aquesta iniciativa es porta a terme amb el finançament europeu del projecte NATTUR-POCTEFA, de Diputació de Barcelona, l’Agència Catalana de Turisme i el Consell Comarcal del Berguedà.
Comunicació / Agència de Desenvolupament del Berguedà
Sense respostes a “El Berguedà vol donar una volta al turisme amb una nova campanya de promoció”