El Berguedà queda connectat amb diversos territoris del Mediterrani amb el projecte Interreg MED de turisme sostenible, que arriba a la recta final creant un ecoviatge anomenat “les 7 cares del Pedraforca”.
La xarxa de muntanyes emblemàtiques del Mediterrani es comença a construir el 2013 i el 2016 inicia el seu camí amb un projecte que es prolonga fins el 2019 i que uneix el Canigó i Sainte-Victorie de França; Olympus i Ida de Grècia; l’Etna i el Gran Sasso a Itàlia; Cika a Albània; la Serra de Tramuntana i el Pedraforca en territori espanyol; en un sol espai on es comparteixen experiències, projectes i noves iniciatives per millorar el funcionament turístic i econòmic preservant els seus recursos ecològics.
Aquest projecte ha permès una connexió, comunicació i aprenentatge entre diferents territoris de turisme d’interior similars al Mediterrani, on el model turístic és un contrapunt al turisme de costa més estès. Sempre treballant des d’una perspectiva sostenible i que impliqui als actors pròxims, tant empreses, com entitats, com ciutadans, en la construcció del model de desenvolupament turístic.
Durant aquest temps s’ha desenvolupat el projecte en base a tot allò que aquestes muntanyes tenen en comú i tot allò que les fa diferents per assolir l’objectiu desitjat. En el cas del Pedraforca, el projecte culminarà en un ecoviatge anomenat “Les 7 cares del Pedraforca”. Per crear els ecoviatges, s’han consensuat 30 atributs que hauran d’estar inclosos en el disseny final d’aquest ecoviatge. Dintre d’aquests atributs hi trobem la incorporació de petits allotjaments, de gastronomia local, de visites a recursos culturals i naturals, de visites a productors locals,…
Per la implementació d’aquest ecoviatge es realitzaran sessions formatives amb establiments i recursos turístics propers a l’entorn del Pedraforca, per tal que els establiments siguin coneixedors del projecte per poder-ne informar correctament als potencials usuaris i assegurar que s’impliquen activament i que compleixen els 30 atributs.
Dins d’aquesta recta final també s’ha obert una licitació per la creació d’un producte audiovisual que expliqui d’una manera planera i agradable en que consisteix aquest projecte i també un conjunt de vídeos amb un fil conductor conjunt que permeti promocionar i identificar aquests entorns amb un esperit conjunt. Aquesta licitació ha estat guanyada per l’empresa Ecogeo, que ja ha iniciat els contactes amb les persones tècniques del projecte que gestiona l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i que començaran les filmacions el cap de setmana de l’11 i 12 de maig al Berguedà.
D’altra banda també s’ha obert una segona licitació per la compra i subministrament d’un equip de recàrrega de bateries per vehicles elèctrics i la fabricació, subministrament i instal·lació de la senyalització de l’ecoviatge “les 7 cares del Pedraforca”. Aquesta licitació inclou un carregador de bateries per a vehicles elèctrics per posar a Saldes; panells en els recursos turístics principals de la ruta; faristols en els recursos complementaris; la senyalització de 12 rutes familiars (6 a peu i 6 en btt)); i la reordenació de la senyalització dels camins de Saldes, Gósol i Bagà.
Comunicació / Agència de desenvolupament del Berguedà
Sense respostes a “Les 7 cares del Pedraforca, la culminació del projecte Muntanyes Emblemàtiques del Mediterrani”