Es realitzaran 370 funcions per proporcionar a l’alumnat una experiència escènica en viu
Un dels objectius del programa és garantir el dret a la cultura i la igualtat d’oportunitats d’accés de l’alumnat a l’oferta artística
Amb el mes de novembre arrenca la temporada 2025-2026 de l’Anem al Teatre amb una previsió d’assistència de prop de 75 mil espectadors dels centres educatius de les nou comarques barcelonines que participen en el programa: Alt Penedès, Anoia, Bages, Berguedà, Garraf, Lluçanès, Maresme, Moianès i Osona.
Anem al Teatre és un programa organitzat per la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb els ajuntaments, que ofereix, en horari escolar, espectacles d’arts escèniques i musicals a l’alumnat d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i cicles formatius.
Durant els propers mesos i fins al 28 de maig es programaran fins a 370 funcions en els equipaments escènics dels ajuntaments que participen en el programa. Seran 38 espectacles de teatre, música, dansa, circ i titelles. De les propostes destaquen, entre d’altres, les funcions per a educació infantil de l’espectacle de titelles «Babau» de la companyia Periferia teatro, sobre la gestió sentiments amb l’arribada dels germans petits; per a primària, la dansa i el circ contemporani d’«Anònims», de la Companyia Rauxa; la música dels maresmencs Ebri Knight amb «Bon vent» que recupera les cançons de Xesco Boix; l’espectacle «Matres» de la companyia lleidatana Campi qui Pugui, Premi del públic de la Mostra Igualada, sobre la pèrdua, l’amor i la importància de cuidar i estimar. Per a ESO, batxillerat i cicles formatius la dansa de «Tempo» de Toni Mira, amb ritmes que van del bolero al jazz; o el so enèrgic de La Ludwig Band en directe.
Treballar els valors i el pensament crític
Per a l’alumnat de secundària s’ofereixen espectacles que s’escenifiquen en el mateix centre docent per a grups reduïts amb temàtiques que afecten al jovent com la violència de gènere, la transsexualitat, l’assetjament escolar, la pressió estètica i els trastorns de conducta alimentària, o la construcció dels perfils a les xarxes socials. Un debat posterior amb l’alumnat promou el treball dels valors partir dels temes tractats a la peça teatral.
Finalment, les sessions de Teatre, literatura i filosofia s’adrecen a alumnat de batxillerat amb l’escenificació de quatre propostes centrades en la paraula i els corrents filosòfics, pensades per al seu nivell escolar i el debat posterior amb les companyies.
La cultura com a mitjà pedagògic
La programació del cicle “Anem al Teatre” combina la qualitat artística amb la idoneïtat pedagògica de les obres, a partir d’una anàlisi tècnica de la Diputació de Barcelona que permet identificar les potencialitats de cada proposta per treballar-les amb l’alumnat. L’objectiu és aconseguir que les obres incloses en el cicle encaixin en el currículum escolar i siguin font d’inspiració per desenvolupar activitats pedagògiques abans i després de veure-les. Com a material de treball es faciliten als docents guies didàctiques que faciliten contextos curriculars per a cada espectacle i activitats per desenvolupar a l’aula, entre altres recursos.
Els principals objectius pedagògics del programa consisteixen en familiaritzar l’alumnat amb les arts escèniques per contribuir a la creació de nous públics mitjançant l’educació de la sensibilitat artística; garantir a l’alumnat la igualtat d’oportunitats d’accés a l’oferta artística i assegurar que no es produeix cap desigualtat per raons de territori; oferir als centres educatius recursos de qualitat per a l’aprenentatge de les arts en el marc del currículum escolar; garantir un itinerari coherent i complet d’activitats relacionades amb les arts per a cada nivell educatiu; donar a conèixer els espais escènics del municipi i de l’entorn; reforçar i complementar les polítiques educatives i culturals locals.
Espectacles de qualitat per a totes les edats
El programa Anem al teatre de la Diputació de Barcelona te per objectiu de contribuir a educar la sensibilitat artística dels infants i joves i reforçar les polítiques educatives i culturals dels ajuntaments. Les claus del programa són les actuacions d’artistes i companyies professionals de prestigi, els espectacles idonis per a cada nivell educatiu seleccionats per una comissió de persones expertes i els aforaments limitats per gaudir millor de les funcions. A més, el personal docent compta amb el suport de guies didàctiques adients per al treball a l’aula. El resultat és una programació de qualitat artística que compta amb la complicitat dels ajuntaments, la bona resposta dels agents educatius i una gran participació de l’alumnat.
Al web del programa es pot consultar tota la programació del curs 2025-2026: anem al teatre




















Sense respostes a “Prop de 75.000 escolars participaran aquest curs en el programa Anem al Teatre de la Diputació de Barcelona”