A finals de setembre s’inicià la IX campanya de la Cuina del Bolet del Berguedà, amb la participació de 18 restaurants de diferents municipis del Berguedà, que s’allargarà fins que la florida de bolets de temporada ho permeti.
La campanya de la Cuina del Bolet es va celebrar per primera vegada l’any 2001 i enguany arriba a la IX edició. Durant tots aquest anys la participació de restaurants sempre ha oscil·lat entre 10 i 20. Aquest projecte es va impulsar des de l’Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà, inicialment amb el suport del Consell Comarcal i després de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, es considera una campanya estratègica per la seva combinació de bolet i cuina.
Any rere any s’han anat mantenint o augmentant el nombre de restaurants que hi han participat elaborant un menú especial per cada una de les temporades. Aquest any s’ha obert a tots els restaurants que volessin participar-hi encara que no formessin part de l’Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà, assumint els costos que suposa la campanya. Aquesta campanya pretén implicar els establiments de restauració en actuacions col·lectives de promoció i difusió de la gastronomia de la comarca.
Els restaurants participants son de tipologia molt diferent, des de la cuina més tradicional i casolana fins a la cuina més moderna i ofereixen menús des dels més senzills fins a complexes menús degustació molt elaborats. Així mateix també trobem una gran varietat de preus. Tot això ens permet oferir un gran ventall de menús perquè els visitants puguin triar entre moltes opcions diferents.
Els restaurants participants ofereixen un menú que incorpora els bolets de temporada com a producte estrella. Els menús elaborats fusionen la tradició amb les noves tendències culinàries aprofitant l’existència de productes i mètodes d’elaboració propis del territori. La condició que es posa als establiments és que en el menú que elaborin, hi regni el bolet, sigui de la variant que sigui.
No podem oblidar que la natura és voluble i no sempre ens porta els bolets a la mateixa hora, per això els restaurants es reserven el dret de fer qualsevol canvi en els menús per poder-ne garantir la màxima qualitat i així ho notifiquen sempre als seus clients.
Tradicionalment s’editava un fulletó amb els restaurants participants en la campanya, però enguany també s’hi inclou un recull de activitats, fires, mercats i festes del bolet de tota la comarca, per tal de disposar d’un element promocional que aglutini totes aquelles actuacions que es fan arreu dels municipis del Berguedà entorn al Bolet.
Dins de totes les actuacions amb certa trajectòria que es fan a la comarca entorn el bolet, com els mercats de Cal Rosal i Guardiola de Berguedà, la festa del bolet de Vilada, el Berga Bolet, la fira del bolet de la Pobla de Lillet i el concurs de boletaires de Puigventós; se’n destaca les Jornades del Bolet de Capolat que enguany es realitzaran per primera vegada.
La Cuina del bolet compta amb una pàgina web pròpia www.cuinadelbolet.com i una pàgina de Facebook que es van actualitzant i serveix de canal de comunicació entre els organitzadors i el públic.
Comunicació / Agència de Desenvolupament del Berguedà
Sense respostes a “18 restaurants participen a la Cuina del Bolet del Berguedà”