El 2023, els ingressos de Paulig van créixer un 5,6% i l’EBITDA comparable va créixer un 57,2% respecte al 2022. Això va ser impulsat per un creixement continu de les vendes, un excel·lent rendiment operatiu i un entorn empresarial favorable.
Xifres clau del 2023
• Els ingressos de Paulig van augmentar un 5,6%, fins als 1.167,6 milions d’euros (1.105,5)
• Del total d’ingressos, el 49% (52) provenien dels països nòrdics i el 51% (48) d’altres països
• L’EBITDA comparable creix un 57,2% i se situa en 137,2 milions d’euros (87,3), l’11,8% dels ingressos (7,9)
• El benefici operatiu de les NIIF augmenta fins als 90,1 milions d’euros (5,8) El benefici net ha estat de 89,1 milions d’euros (-19,9). El cashflow de les activitats d’explotació va augmentar en un 104.0 per cent i va totalitzar EUR 125.9 milions (61.7).
Paulig explica en nota de premsa que “Estem molt satisfets amb la nostra millora significativa del rendiment financer el 2023. Gràcies a les accions que els nostres equips van prendre al llarg del nostre negoci i operacions en la difícil situació del mercat, vam aconseguir un fort creixement t ant en xifres superiors com de resultats”, diu Rolf Ladau , CEO de Paulig”.
“Les nostres marques i categories apel·len als consumidors i proporcionen una plataforma sòlida per a un creixement continu. Tant Tex Mex com el cafè van tenir un bon rendiment i la integració reeixida de Liven l’empresa espanyola de snacking comprada el 2022 ha impu lsat les vendes incrementals i les noves oportunitats en la categoria de snacking”.
“El creixement de Paulig va ser impulsat tant pel negoci de M arca Propia (Branded) com pel de Marques de Clients (Customer Brands). Amb la crisi econòmica, els consumidors prenen decisions més conscients dels costos, i les condicions el 2023 van ser particularment favorables per als productes de marca distribuidor. Els ingressos de Paulig del negoci de marques de clients van créixer i representen al voltant del 40 dels ingressos totals de la companyia en l’actualitat “.
El 2023, Paulig va continuar reforçant la seva base i va fer inversions estratègiques per impulsar el creixement. Va desprendre’s de la seva participació minoritària en l’empresa d’espècies Fuchs Group, així com en la seva marca de begudes de cafè fred Frezza. A més, va reforçar la seva presència a Europa i va obrir una oficina a Viena, Àustria, amb la intenció d’accelerar encara més el creixement del negoci de Tex Mex.
Paulig va invertir en una línia d’aperitius de pellets a Espanya per diversificar la seva cartera de productes i crear opcions d’aperitius més innovadores, sostenibles i personalitzades.”
“Aquest any, continuem aspirant a un creixement rendible sostenible així com a buscar oportunitats de creixement no orgànic. La nostra renovada estratègia de creixement situa el consumidor al centre i la nostra visió és ser el modelador d’una cultura alimentària Popular.Volem oferir als consumidors conceptes i experiències alimentàries delicioses i convenients que siguin bones tant per a les persones com per al planeta”.
Grans passos cap a les ambicions de sostenibilitat
El 2023, Paulig va fer progressos significatius cap als seus ambiciosos objectius de sostenibilitat, que es basen en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU. L’ambició de Paulig és reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle de les seves pròpies operacions en un 80% i de la seva cadena de valor en un 50% per al 2030, des de la línia de referència del 2018. Paulig va reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle en les seves pròpies operacions en un 22% respecte a la línia de referència de 2018.
Paulig també va llançar un Fons Climàtic únic per accelerar les accions climàtiques a la cadena de valor. El fons s’assigna a projectes escollits anualment dirigits a la reducció d’emissions en les cadenes de valor del blat i el cafè, la logística i les pròpies operacions de Paulig. La companyia aplica un mecanisme intern de preus del carboni per avaluar el pressupost necessari per a les reduccions anuals objectiu d’emissions de CO2.
Quant a producte, Paulig va introduir tortilles de blat de Santa Maria amb un impacte climàtic fins a un 50% menor. La reducció es va aconseguir coent les tortilles amb farina de blat més sostenible, a més de reduir l’impacte climàtic dels envasos i la producció. Paulig també va continuar implementant els seus projectes climàtics en països d’origen cafeter.
Paulig aposta per una manera de treballar justa i inclusiva en tota la cadena de valor de la companyia. El 2023, Paulig va llançar una política de DEI a tot el grup per reforçar el seu compromís amb la diversitat, l’equitat i la inclusió.
L’informe anual de Paulig, que inclou els estats financers i l’informe de sostenibilitat, es publicarà el març del 2024.
Sobre Paulig:
Paulig és una empresa familiar d’aliments i begudes, que fa créixer una nova cultura alimentària sostenible, que és bona tant per a les persones com per al planeta. Paulig proporciona totes les coses saboroses; cafè, Tex Mex i espècies, snacks i opcions vegetals. Les marques de la companyia són Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco i Zanuy. Les vendes de Paulig van ascendir aproximadament a 1.200 milions d’euros el 2023. La companyia compta amb 2.300 empleats apassionats en 13 països diferents que treballen al voltant del propòsit Per una vida plena de sabor. www.pauliggroup.com
Comunicació / Paulig
Sense respostes a “El grup Paulig (Liven) encara amb optimisme el 2024 després d’un fort creixement el 2023”