Es presenta el nou joc en format d’aplicació mòbil, per telèfons, tauletes i ordinadors, creat per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà per fomentar el turisme familiar als municipis del riu Llobregat. Descobrint el territori, resolent enigmes i guanyant recompenses amb establiments comercials i turístics.
En l’acte de presentació del joc també s’han presentat dades de l’evolució de visitants als recursos turístics del Berguedà, que presenten un augment dels visitants d’un 35’99% al 2023, en comparació al 2019. Per tant això suposa que han augmentat significativament els turistes, posant-se per sobre dels valors de prepandèmia.
Per l’elaboració del projecte del joc, s’ha identificat l’oferta de turisme industrial vinculada al riu Llobregat, adreçada a públic familiar per tal de crear una dinamització conjunta que permeti atreure nous visitants i fidelitzar els actuals a partir d’una estratègia de gamificació.
A través d’aquesta WebApp es trobaran 9 rutes per diferents ubicacions de la comarca vinculades al riu Llobregat; Castellar de n’Hug, La Pobla de Lillet, Guardiola de Berguedà, Cercs, Cal Rosal, Gironella, Viladomiu nou, Puig-Reig i Ametlla de Merola, amb les que el nostre personatge, Guillem Rubri, ens proposa un viatge amb un munt de reptes, sorpreses i recompenses.
El nom del personatge del joc, Guillem Rubri, és degut a que en l’antiguitat el Llobregat era conegut com a Rubricatum que en llatí vol dir vermellós, color de la terra on neix el riu.
Segons el president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall: “La iniciativa del joc del rubricatus és una nova manera de conèixer i visitar els entorns, des de la part més innovadora, des de la gamifiació per fer l’experiència més amable amb els petits de la família”.
D’altra banda l’alcaldessa de Puig-reig, Eva Serra, ha declarat que: “és una eina molt interessant per potenciar el públic familiar a la comarca, ja que la majoria de propostes són recorreguts sense dificultats que es poden fer amb nens”
Mitjançant el joc s’expliquen els orígens dels pobles que formen part del joc, la historia de les persones que hi vivien i la relació amb l’actualitat, i com aquestes persones van saber aprofitar el que oferia el riu Llobregat per a créixer i crear-se un futur.
En aquest sentit Vall afegeix “La iniciativa a més a més té un abast gran, ja que permet dinamitzar entorns ja existents i que addicionalment afecten a tots els municipis de les conques del riu Llobregat. Animem a les famílies, visitants, però també als ciutadans i escoles a jugar pel Berguedà amb el joc interactiu del Rubricatus”.
Un element important que s’ha treballat amb el joc, ha estat la implicació als establiments turístics i comercials de cada municipi del joc mitjançant les recompenses que ofereixen als jugadors. En forma de petit detall que serveixi d’atractiu i de fidelització dels visitants. S’han aconseguit un total de 54 recompenses per aquesta anualitat.
En aquesta línia Serra ha fet referència d’una manera positiva a la implicació amb la iniciativa del teixit comercial i els establiments de restauració i allotjament turístic de la comarca.
Aquesta iniciativa de dinamització del territori, està alineada amb l’Agenda 2030 per implementar els Objectius de Desenvolupament Sostenible; concretament els ODS 4 d’Educació de Qualitat i el ODS 17 de Partenariat i Treball en xarxa entre els Ajuntaments, Museus industrials i gestors de recursos de turisme industrial de la comarca.
Comunicació / Agència de Desenvolupament del Berguedà
Sense respostes a “El nou joc per potenciar el turisme familiar entorn al Llobregat: Rubri i els secrets del riu”