
La campanya de la Cuina de la Caça i la Tòfona d’Hostaleria i Turisme del Berguedà d’enguany tanca amb èxit, consolidant-se com un referent gastronòmic a la comarca. Durant dos mesos, tretze restaurants de la comarca han ofert als seus comensals una experiència culinària única, amb plats i menús especials on la caça i la tòfona han estat els protagonistes indiscutibles.
Un dels elements destacats de la campanya ha estat, sens dubte, la ruta de sopars maridats, que en aquesta edició ha comptat amb la participació de gairebé 250 comensals en el total dels sis sopars als restaurants que han format part de la iniciativa: Ca l’Amagat, Font Freda, La Candela, Cal Marçal, La Barana i Els Roures. La proposta ha permès als comensals gaudir de menús exclusius maridats amb vins de la DO Pla de Bages.
Hostaleria i Turisme del Berguedà ha valorat molt positivament la campanya, fins al punt que alguns restaurants han hagut de quedar-se fora, ja que no hi havia suficients dijous per incloure’ls a la ruta de sopars maridats durant els mesos de la campanya. Aquest fet evidencia l’interès creixent per la gastronomia de la caça i la tòfona al Berguedà i la necessitat de continuar treballant per ampliar l’oferta en properes edicions.
“No podem estar més contents”, ha afirmat Sílvia Culell, presidenta d’Hostaleria i Turisme del Berguedà. “Any rere any, el públic respon i ho hem tornat a fer. Els sopars maridats han tornat a ser un èxit rotund en un any en què hem fet aquesta proposta doble, és a dir, per la temporada de bolets, per la tòfona i per la caça”. “Ens feia por que la gent es cansés, però ens han demostrat que tenen ganes de sopars maridats”, ha afegit.
Un altre aspecte a destacar d’aquesta edició ha estat la qualitat excepcional de la tòfona. “Un any en què la tòfona ha brillat”, afirma Culell, “i no hem hagut de patir tant com els altres anys per falta de producte”. A més, la presidenta de HiT subratlla l’auge de la demanda de plats de caça: “La caça també demostra que és un producte en alça. Cada vegada hi ha més clients que ens demanen caça, sobretot per com d’unida va a la sostenibilitat i preservació del nostre paisatge i els nostres boscos”.
Des d’Hostaleria i Turisme del Berguedà, ja es treballa en la propera edició de la Cuina del Bolet, que enguany celebrarà el seu 25è aniversari. Per aquesta ocasió especial, estem preparant una edició destacada, amb novetats i sorpreses que consolidaran aquesta campanya com un referent de la gastronomia de tardor al Berguedà.
La campanya de la Cuina de la Caça i la Tòfona 2025 ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el patrocini de la DO Pla de Bages i Agroturisme del Berguedà.
Comunicació / Hostaleria i Turisme del Berguedà
Sense respostes a “Èxit de la campanya de la Cuina de la Caça i la Tòfona al Berguedà”