
L’AMIC està d’estrena. L’Associació ha renovat el disseny de la seva web, apostant per una major presència de la imatge, prioritzant el fet de donar a conèixer les activitats de l’AMIC i enfocant-se en una major usabilitat per l’usuari.
La plataforma digital té l’objectiu de donar suport als 475 mitjans de comunicació associats a l’entitat i ser un referent per als professionals de la comunicació, les administracions, pel conjunt del sector de mitjans d’informació i per a les empreses del territori.
Uns dels canvis més destacats és la incorporació de l’apartat AMIC Media, a través del qual l’AMIC articula campanyes de publicitat per a les diverses empreses interessades. També, s’ha creat una nova secció de fotografies, on es poden trobar imatges dels diversos esdeveniments de l’AMIC des del 2006 fins ara. A més a més, s’ha dissenyat un nou menú, molt més intuïtiu, on es reflecteix tot el que fa l’Associació.
D’una banda, amb la nova web, s’ha volgut facilitar als mitjans associats l’accés a conèixer tots els serveis dels quals disposen a través de l’Associació: banc d’imatges, banc de continguts, control d’audiència, carnets de premsa, etc. Així com, informar de totes les novetats dels mitjans de comunicació associats a través de la secció de Notícies. I, d’altra banda, proporciona informació a aquelles empreses i administracions públiques interessades a crear campanyes de publicitat a través de la premsa de proximitat de com fer-ho de la manera més senzilla. L’Associació s’encarrega de tot el procés, amb l’objectiu de fer arribar el missatge, a través dels mitjans associats, a tots els segments que l’anunciant vulgui.
El President de l’AMIC, Ramon Grau, destaca que l’Associació ha apostat per modificar la seva pàgina web corporativa “amb el fi de complementar i millorar tots els serveis per als associats, empreses i administracions públiques; aplicant un disseny responsive, intuïtiu i molt més visual. A més, la transformació digital vol ser un punt d’inflexió en la manera d’actuar de l’AMIC durant els propers anys”.
L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació
Des de l’AMIC s’afavoreix l’intercanvi d’experiències professionals, opinions i suggeriments entre tots els associats, es desenvolupen plataformes conjuntes que permeten a tots els editors gaudir d’unes eines i recursos que contribueixen a millorar els seus sistemes de gestió i la qualitat dels seus mitjans.
Entre els objectius prioritaris de l’Associació està: defensar els interessos dels associats i del conjunt de la premsa, representar els associats davant de les administracions, promoure iniciatives en benefici de la premsa, dignificar el col·lectiu, facilitar la planificació de publicitat i intercanviar coneixements i informació entre els seus membres.
MANIFEST DE L’AMIC SOBRE L’INCREMENT DEL PREU DEL PAPER
L’AMIC, l’entitat referent que aplega 475 mitjans de premsa en paper i digital de tots els territoris de parla catalana, vol manifestar la preocupació de tot el sector per l’increment desorbitat dels preus de les matèries primeres, especialment del paper que en només un any ha patit un increment que supera el 70%.
Aquest increment arriba després de gairebé dos anys de greu crisi sanitària, social i econòmica en què les empreses periodístiques, sobretot de proximitat, han hagut de treballar en condicions difícils, doblant els esforços per fer arribar informació constant a la ciutadania. I, per altra banda, han vist disminuir els seus ingressos publicitaris pel fet que els seus anunciants naturals; comerç, restauració i empreses de serveis, també pateixen una situació econòmica molt difícil.
Una pujada que afegida a la resta de costos com els de l’energia, perjudica greument el sector de periòdics, la majoria de distribució gratuïta; increments impossibles d’aplicar als nostres anunciants. L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, a banda de manifestar aquest malestar i fer una crida a la indústria paperera perquè moderi aquests augments difícils d’assumir, demana per part de la ciutadania i de les empreses anunciants, que es valori un producte que des de les diverses empreses editorials, distribuïm com a element de servei informatiu, de cohesió i d’arrelament ciutadà.
AMIC
Sense respostes a “L’AMIC estrena nova web i fa públic un manifest de suport als mitjans de paper davant del gran augment de preu.”