Kaisa Lipponen, SVP de Sostenibilitat, HSE i Comunicacions de Paulig
Paulig, empresa internacional d’aliments i begudes, ha obtingut la validació dels seus objectius climàtics actualitzats per part de la Iniciativa d’Objectius Basats en la Ciència (SBTi) com a part d’una revisió quinquennal. Seguint els criteris de l’SBTi, incloent-hi les directrius sobre Boscos, Ús de la Terra i Agricultura (FLAG), Paulig es compromet a reduir les seves emissions operacionals i de la cadena de valor en un 43% per al 2030 (abast 1-3) respecte a l’any 2018.
Aquests objectius consoliden Paulig com a líder en sostenibilitat i reforcen el seu compromís en la lluita contra el canvi climàtic, alineant-se amb l’objectiu de limitar l’escalfament global a 1,5°C.
Com a empresa d’aliments i begudes, la major part de les emissions de Paulig provenen de l’agricultura dels ingredients que utilitza en els seus productes. Per això, els objectius s’han establert segons la metodologia FLAG, que inclou les emissions derivades dels canvis en l’ús de la terra, la gestió agrícola (ús de combustibles i fertilitzants) i les captacions biogèniques com la restauració forestal i la captura de carboni en els sòls.
En termes concrets, Paulig preveu reduir les emissions de les seves operacions (abast 1 i 2) en un 65%, les emissions FLAG de la cadena de valor (abast 3) en un 37%, i les emissions no FLAG de la cadena de valor en un 51%, aconseguint una reducció global del 43% per al 2030.
De cara al futur, Paulig s’ha compromès a reduir les emissions operacionals i no FLAG de la seva cadena de valor en un 90% per al 2045, amb una reducció del 72% en les emissions FLAG, la qual cosa donarà com a resultat una disminució global del 79% de les emissions respecte als nivells de 2018.
“La distinció entre les emissions FLAG i no FLAG ens permet establir objectius de reducció més precisos i basats en la ciència per a diferents tipus d’emissions. En centrar-nos específicament en les emissions agrícoles més intensives en carboni en l’àmbit de granja, podem garantir que les nostres ambicions climàtiques tinguin un impacte significatiu a tota la nostra cadena de valor”, afirma Kaisa Lipponen, SVP de Sostenibilitat, HSE i Comunicacions de Paulig.
Des de la seva anterior validació per part de l’SBTi el 2020, el negoci i les operacions de Paulig han evolucionat significativament. L’empresa ha crescut mitjançant adquisicions com Liven, Panesar Foods i Conimex. Cada un d’aquests negocis tenia les seves pròpies pràctiques d’abastiment, cadenes de valor i petjades ambientals que cal abordar.
“Els nostres objectius actualitzats són lleugerament més baixos que abans, però encara són ambiciosos: estem compromesos amb els objectius de SBTi per limitar l’augment de la temperatura global a 1.5°C. El que ha canviat és que ara tenim una comprensió més precisa de les nostres emissions i de les mesures de reducció possibles basades en l’estructura actual del nostre negoci i operacions”, diu Lipponen.
Créixer de manera sostenible mentre es redueixen les emissions a les operacions i la cadena de subministrament
Des de 2018, Paulig ha reduït les emissions de gasos d’efecte hivernacle de les seves pròpies operacions (abasts 1 i 2) en un 34%, mitjançant accions com l’augment de l’electricitat renovable, la millora de l’eficiència energètica, la integració de biogàs i la recuperació de calor. A la cadena de valor (abast 3), les emissions s’han reduït un 13%, aconseguint una reducció global del 14% de les emissions totals. Només el 2% de la petjada de carboni total de Paulig prové de les seves operacions; el 98% restant està principalment associat amb el cultiu d’ingredients com el blat, el blat de moro i el cafè, i la producció d’envasos, cosa que subratlla la necessitat de reduir emissions a tota la cadena de subministrament.
Tot i l’augment de la producció, les emissions han disminuït, demostrant que el creixement i la sostenibilitat són compatibles.
“Hem aconseguit reduccions significatives d’emissions juntament amb el creixement del negoci. Hem enfortit les nostres iniciatives climàtiques i l’adopció de la metodologia FLAG ens permet impulsar reduccions impactants a les nostres cadenes de subministrament agrícoles. Les nostres inversions en energia renovable i eficiència energètica, així com la nostra creixent i estreta col·laboració amb els proveïdors, demostren el nostre ferm compromís amb el compliment dels nostres ambiciosos objectius per al 2030 i 2045. La validació de SBTi proporciona un marc clar i basat en la ciència per guiar el nostre progrés i garantir la transparència”, diu Salla Sulasuo, Directora de Sostenibilitat de Paulig.
De cara al futur, Paulig continuarà reduint les emissions operacionals mitjançant l’ús d’electricitat renovable, la substitució del gas natural per biogàs i l’electrificació de processos com la cocció i la fregida. A la cadena de valor, s’impulsaran reduccions principalment mitjançant pràctiques agrícoles regeneratives en les seves matèries primeres clau: blat, blat de moro i cafè. A més, s’intensificaran les accions amb els socis de logística i envasos per augmentar l’ús d’energia renovable.
Comunicació / Paulig




















Sense respostes a “Els objectius climàtics de l’empresa Paulig (Liven) revalidats per SBTi amb un compromís ambiciós de reducció d’emissions del 43% per al 2030”