
L’Agència de Desenvolupament del Berguedà es compromet amb el teixit comercial impulsant una Campanya de Promoció Comercial, amb la firma d’un conveni de col·laboració amb totes les associacions de comerciants i botiguers de la comarca i elaborant un pla de dinamització comercial 2020-2025.
Aquest mes de març veurà la llum la Campanya de Promoció Comercial del Berguedà, amb l’objectiu de posar en valor el comerç de proximitat, i enfortir el sentiment de pertinença dels ciutadans al territori; amb la col·laboració de totes les associacions de botiguers i comerciants de la comarca.
La campanya de promoció comercial es fonamenta en dues accions. La primera consisteix en difondre durant els propers tres mesos 8 vídeos i 8 imatges que reflecteixin els valors del comerç local. Cadascun d’aquests vídeos i imatges parlarà d’establiments, productes i serveis de Qualitat, Proximitat, Autenticitat, Tracte familiar, Experiència, Confiança, Varietat, Estalvi, Implicació, Sostenibilitat, Vida…
En aquest sentit Lluís Vall, el president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, afirma que “el sector de serveis i comerç ocupa l’espai més gran de la nostra economia comarcal, és per això que tenim una diversitat de comerços amb un alt grau de qualitat i amb un valor afegit gran on els valors com la proximitat, la confiança, la sostenibilitat i la diligència… és clau posar en valor els comerços i els seus productes, al cap i a la fi, part de la vida que hi ha als nostres pobles és gràcies als comerços i professionals que hi ha al darrere”
Els vídeos i imatges de la campanya estan protagonitzats per persones del Berguedà i es repartiran en format de cartells per establiments del Berguedà, en publicacions a les xarxes socials i a mitjans de comunicació comarcals.
La segona acció consisteix realitzar un concurs de fotografia a Instagram, que reforci el missatge de promoció comercial, també per part de la ciutadania, que són els que compren dia a dia al comerç de proximitat, i que són els millors prescriptors.
Per tal de donar continuïtat a aquesta actuació, l’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha firmat un conveni de col·laboració amb totes les associacions de comerciants i botiguers de la comarca, sis en total, que compromet aquest treball colze a colze que fa temps que es desenvolupa. El conveni formalitza la coordinació entre l’ADBerguedà i les associacions i inclou aspectes formatius, programes de contractació bonificada, participació d’establiments en programes i accions que desenvolupa l’ADBerguedà, i el suport mutu en el desenvolupament i difusió de campanyes comercials d’àmbit local i comarcal.
Per reforçar aquest treball conjunt durant el 2020 es desenvoluparà el Pla de Dinamització Comercial del Berguedà 2020-2025, per dotar al sector comercial i a les administracions locals del Berguedà d’instruments de gestió i racionalització, que contribueixin a millorar la posició competitiva del comerç de proximitat. L’elaboració d’aquest pla requereix un exhaustiu treball de camp que inclourà entrevistes amb comerciants de diferents municipis de la comarca, responsables de les associacions de comerciants, alcaldes, regidors i tècnics dels ajuntaments, i també a clients del comerç local.
Es constituirà Taula de Comerç del Berguedà amb representants de les associacions de comerciants, amb comerços no associats i amb representants del sector públic per validar la diagnosi i debatre, consensuar i prioritzar les accions.
El resultat final serà la formulació de la proposta d’accions d’àmbit comarcal i d’àmbit local a la comarca del Berguedà, que tindran com a destinataris el col·lectiu de comerciants i els clients potencials, i l’elaboració de la graella anual d’actuacions 2020-2025, amb el detallat de cada acció, els agents implicats i el pressupost aproximat.
CONCURS INSTAGRAM
Per participar cal publicar a Instagram una imatge realitzant una acció de compra en qualsevol tipologia de negoci, comerç o establiment de serveis del Berguedà, la imatge d’un establiment del Berguedà, o un producte o servei adquirit en un comerç del proximitat del Berguedà, i utilitzar les etiquetes #comprabergueda i #terradefuturs. També s’anima als participants del concurs a mencionar el nom de l’establiment, el municipi del Berguedà el qual pertany i que expliquin en poques paraules què és el que es valora més de la compra o de l’establiment, ressaltant així els valors del comerç local i enfortint el vincle emocional i el sentiment de pertinença territorial
L’etiqueta #comprabergueda que s’ha creat específicament per a la campanya, té la funció d’identificar les publicacions que hi participin, s’espera que en un futur sigui l’etiqueta que es facin seva els establiments, les associacions de comerciants i les administracions de la comarca per promocionar el comerç de proximitat local.
L’etiqueta #terradefuturs vincula la campanya comercial amb la Marca territorial “El Berguedà Terra de Futurs”, ja que precisament aquesta Campanya Comercial es fonamenta i sorgeix dels valors d’aquesta marca.
El concurs de fotografia repartirà fins a 900€ en vals de compra que se sortejaran entre tots els participants, que es sortejaran periòdicament. Les dates previstes dels 6 sortejos són: 27 de març, 10 i 24 d’abril, 8 i 22 de maig i 1 de juny. En cada sorteig hi haurà 150€ en vals de compra. Participaran en aquest sorteig els usuaris que hagin realitzat publicacions vàlides segons les bases del concurs, en el període previ comprès entre l’anterior sorteig i el present sorteig. Qualsevol persona pot realitzar tantes publicacions com desitgi. El guanyador de vals de compra s’efectuarà per sorteig, mitjançant eines informàtiques que seleccionaran l’usuari premiat de forma aleatòria, automàtica i transparent, i rebrà 50€ en vals de compra. D’aquesta manera s’obra la possibilitat a la participació de més establiments.
Desenvolupar una campanya com aquesta no hauria estat possible sense les associacions de comerciants de la comarca, sis en total, que des de fa molts anys realitzen moltes tasques de dinamització comercial als seus municipis, i el cas de la present campanya que són les que faran arribar els cartells i informaran els establiments de la comarca, i que vehicularan la gestió dels premis de vals de compra.
Comunicació / Agència de Desenvolupament del Berguedà
Sense respostes a “L’Agència de Desenvolupament del Berguedà impulsa el Comerç Comarcal amb una campanya de promoció, un conveni de col·laboració i un pla de dinamització”