
Rolf Ladau CEO Paulig
➢ Paulig impulsa el seu creixement en un mercat exigent amb un increment del 2,7 % en ingressos, arribant als 1.200 milions d’euros
➢ L’empresa aposta per la seva presència en el sector d’aliments asiàtics amb l’adquisició de Panesar Foods i Conimex a Europa
➢ Paulig reforça el seu compromís amb la sostenibilitat i el futur amb una reducció del 28 % en emissions i l’objectiu d’assolir el Net Zero el 2045
L’any 2024 ha estat un any fort per a Paulig, marcat per l’èxit a l’hora de navegar un entorn de mercat exigent i dinàmic. Els ingressos han assolit el seu nivell més alt fins ara, creixent un 2,7 % fins als 1.200 milions d’euros en comparació amb l’any anterior, amb un EBITDA comparable de 132,6 milions d’euros. El benefici operatiu ha arribat als 78,9 milions d’euros, el que representa un 6,6 % dels ingressos. Això reflecteix la fortalesa de les marques de Paulig i el seu negoci de marques de tercers, així com la confiança que clients i consumidors dipositen en els seus productes.
Xifres clau en 2024
• Els ingressos de Paulig han augmentat un 2,7 %, arribant als 1.198,9 milions d’euros (1.167,6).
• Del total d’ingressos, el 48 % (49 %) provenia dels països nòrdics i el 52 % (51 %) d’altres països.
• L’EBITDA comparable ha disminuït un -3,4 %, situant-se en 132,6 milions d’euros (137,2), el que representa un 11,0 % dels ingressos (11,8 %).
• El benefici operatiu segons IFRS ha estat de 78,9 milions (90,1).
• El benefici net ha estat de 67,0 milions (89,1).
• Els fluxos d’efectiu de les activitats operatives (segons IFRS) han ascendit a 90,4 milions (125,9).
“El 2024 hem complert amb èxit la nostra estratègia de creixement, assolint els ingressos més alts en la història de Paulig. L’entorn de mercat continua sent exigent, especialment per la volatilitat dels preus del cafè verd al llarg de l’any i per un fort increment de preus en el quart trimestre, a més de la inestabilitat geopolítica. Malgrat aquestes condicions, hem creat una base sòlida per a un creixement rendible i sostenible”, assenyala Rolf Ladau, CEO de Paulig.
A l’octubre, Paulig va adquirir Panesar Foods, un fabricant britànic de salses, salses picants i condiments, amb l’objectiu d’accelerar el seu creixement en la categoria d’aliments asiàtics. Al desembre, Paulig també va acordar l’adquisició de Conimex, una marca líder als Països Baixos propietat d’Unilever.
“La nostra estratègia, basada en la visió de donar forma a la cultura gastronòmica popular, ens permet ampliar diferents tendències alimentàries i facilitar que els nostres consumidors les gaudeixin a casa o als restaurants. Amb l’adquisició de Panesar Foods i Conimex, estem preparats per expandir-nos en la categoria d’aliments asiàtics al mercat europeu i fer realitat la nostra visió”, explica Rolf Ladau.
Inversions en creixement futur i sostenibilitat
Paulig té l’ambició de convertir-se en una de les empreses d’aliments i begudes de més ràpid creixement a Europa i en un líder sostenible a la indústria. Per alinear-se amb aquests objectius, el 2024 l’empresa ha introduït una nova estructura organitzativa dissenyada per optimitzar l’assignació de recursos, enfortir capacitats clau i agilitzar la presa de decisions.
Com a part d’aquesta reestructuració, les vendes de Paulig es van dividir en dues àrees de negoci. El Branded Business Area (Àrea de Negoci de Marques Pròpies) inclou les marques pròpies de Paulig, com Santa Maria i Paulig. Aquesta àrea va representar el 59 % dels ingressos, impulsada per l’augment en els volums de vendes i la recuperació en aquest segment respecte a l’any anterior. El Customer Brands Business Area (Àrea de Negoci de Marques de Clients) es centra en marques de distribuïdor, marques de fabricant i clients industrials.
“Amb la nova estructura organitzativa i les adquisicions, Paulig està ben posicionada per impulsar el creixement el 2025”, afirma Rolf Ladau.
Al llarg de l’any, Paulig ha continuat millorant l’eficiència de les seves operacions. El seu programa de transformació empresarial ha avançat segons el previst, amb inversions en automatització, expansió de capacitat i sostenibilitat. Entre aquestes inversions s’inclouen millores en els processos de torrat a Finlàndia, l’ampliació de la fàbrica a Estònia i una nova línia de producció a Espanya.
Com a part del seu compromís amb la sostenibilitat, Paulig ha assolit el seu objectiu de reduir en un 28 % les seves emissions de gasos d’efecte hivernacle en les seves pròpies operacions en comparació amb el 2018. A més, l’empresa ha establert un nou objectiu a llarg termini: assolir les emissions Net Zero per al 2045. El 2024, Paulig s’ha centrat a reduir emissions en les principals cadenes de valor, incloent-hi el blat, el blat de moro, el cafè i la logística.
Comunicació / Paulig
Sense respostes a “Paulig (Liven) aconsegueix ingressos rècord el 2024 i reforça la seva expansió amb adquisicions estratègiques”