Des de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, s’ha donat el tret de sortida a la 8ª Edició del Concurs d’Idees Emprenedores, donant continuïtat al format televisiu de l’any passat i amb majors premis que mai!
El concurs d’enguany reuneix més de 15.000€ en premis i es farà a través de la TV. En l’edició anterior, els emprenedors van poder exposar el seu projecte empresarial davant de més de 20.000 telespectadors de mitjana. Per això els organitzadors recomanen no deixar passar aquesta oportunitat de donar a conèixer el negoci.
El VIII Concurs d’Idees emprenedores al Berguedà és un projecte promogut per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà que té per objectiu incentivar el talent creatiu i emprenedor, amb la finalitat de dinamitzar i promocionar la iniciativa emprenedora a la comarca del Berguedà.
L’edició d’enguany compta amb el suport de TASTA.cat, entre altres mitjans i empreses.
S’hi poden presentar totes aquelles iniciatives empresarials posades en marxa al Berguedà, iniciades posteriorment del 01/01/2016 o que tinguin previst de fer-ho abans del 30/09/2020.
Contacte: Sergi Serra Camprubi (serracs@adbergueda.cat) 938247700 ext 1.
Aquestes són les bases del concurs:
BASES – VIII Concurs Idees Emprenedores del Berguedà
Aquest concurs és un projecte promogut per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà per incentivar el talent creatiu i emprenedor, amb l’objectiu de dinamitzar i promocionar la iniciativa emprenedora a la nostra comarca.
El Concurs d’Idees emprenedores arriba al 2019 encarant la seva 8a Edició, on els participants es sumaran a les 122 candidatures presentades fins al moment, en les 7 edicions anteriors, posant de manifest la bona salut de l’emprenedoria Berguedana.
En l’edició anterior el concurs va prendre un gir en tots els sentits, fent-lo més visible per tothom i fent el salt als mitjans audiovisuals, on tots els emprenedors van tenir la oportunitat de presentar el seu projecte a Xarxa TV (Televisió del Berguedà) davant de més de 20.000 telespectadors diaris.
Per això, de cara aquesta edició volem seguir col·laborant amb Televisió del Berguedà i donant continuïtat a aquest format que representa una molt bona oportunitat per donar a conèixer els talents emprenedors que gaudim aquí la comarca del Berguedà.
FORMAT DEL CONCURS
El Concurs d’Idees Emprenedores estarà emmarcat dins un programa de televisió d’àmbit comarcal (XARXA TV). En aquest espai es donaran a conèixer totes les iniciatives, explicades pels seus promotors, on hi haurà la figura d’empresaris ja consolidats o periodistes amb prou bagatge per fer preguntes als participants i dirigir-los cap a l’èxit.
El programa es dividirà en dos apartats. El primer serà una breu explicació del projecte en el lloc de treball de l’emprenedor o en cas de no disposar-ne serà en un lloc escollit per Tv del Berguedà. Posteriorment es gravarà al plató de Tv del Berguedà la segona part on els emprenedors debatran un per un, al costat d’un presentador i alguna figura del món empresarial de la comarca, el seu projecte creat de la manera més visual possible. Tant el periodista com els empresaris podran fer preguntes en qualsevol moment a l’emprenedor, encaminades per a conèixer millor el projecte que s’explica. En total uns 15-20 minuts de programa per projecte.
1. Objectius:
– Fomentar l’esperit emprenedor i innovador dels joves berguedans.
– Impulsar la generació d’idees que solucionin necessitats reals.
– Donar visibilitat als nous projectes innovadors dels emprenedors de la comarca
2. Categoria dels premis:
Premi emprenedor: es premiaran els projectes d’empresa més viables, innovadors i amb major potencial de creixement.
3. Requisits:
Podran participar totes aquelles persones o grups de persones, majors de 18 anys i que tinguin un projecte empresarial al Berguedà, iniciat posteriorment del (1/1/2016) o a iniciar abans del 30/09/2020.
Una mateixa persona podrà presentar tantes candidatures com cregui oportú.
*Per a ser acceptat al certamen, és imprescindible entregar tota la informació requerida en els apartats posteriors (documentació).
**Les candidatures guanyadores de edicions anteriors del concurs d’emprenedoria queden excloses de participació.
4. Termini i lloc de presentació de les candidatures:
El termini de presentació de les candidatures és fins el 18/11/2019. Posteriorment s’avisarà als candidats per gravar a les instal·lacions de Xarxa TV poder emetre els programes, per la seva posterior valoració per part del Jurat i del Públic a través de internet.
Les sol·licituds es presentaran a:
Agència de Desenvolupament del Berguedà
Plaça Sant Joan, 16, 1er pis.
08600 Berga
Tel. 93.824.77.00
e-mail: serracs@adbergueda.cat / empresa@adbergueda.cat
5. Sistema de Votació:
El sistema de votació i puntuació de les candidatures serà compartit:
– Vot popular obert a través de internet
Una vegada s’hagin emès tots els programes per XARXA TV, es posarà a disposició del públic general els vídeos complets de cadascuna de les candidatures amb una breu descripció, a través de internet. Es determinarà un termini de dies per a que tothom pugui votar i el guanyador del vot popular rebrà 500€ en metàl·lic. La votació popular es farà a través de la plataforma de Regió7.
– Votacions Jurat
Una vegada s’hagin emès tots els programes, el jurat es reunirà i decidiran els 3 guanyadors del Concurs d’Idees Emprenedores. Els guardonats rebran els premis detallats en els apartats següents.
El jurat estarà format per nou membres i tindrà la composició següent:
– Un representant de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà
– Un representant de la FUB
– Un representat de la Cambra de Comerç, delegació al Berguedà
– Un representant de la CTAC
– Un representant de la AIJEC
– Un representant de l’ACEB
– Un representant de l’Associació d’Hosteleria i Turisme del Berguedà
– Un representant de l’Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central
– Un representant sector privat
– Un secretari
6.Criteris de valoració Jurat:
Respecte el jurat, es valorarà tenint en compte els elements següents:
Creació de llocs de treball: es valorarà si el projecte pot tenir impacte en la dinamització del mercat de treball tant a curt com a mig/llarg termini.
Grau d’innovació:
– Es valorarà la creació d’un nou servei /producte inexistent al territori.
– Es valorarà l’aplicació de millores en productes/serveis ja existents al territori.
– Es valorarà l’aplicació de noves tecnologies als processos de producció.
– Es valorarà l’aplicació de noves tecnologies d’informació als diferents processos de l’empresa
– Es valoraran noves formes d’organització del treball.
– Es valoraran innovacions en els processos productius o en les vies de comercialització.
– Viabilitat comercial, tècnica, organitzativa i econòmica:
– Es valorarà la viabilitat del projecte empresarial, tenint especialment en compte els aspectes econòmics-financers.
– Es valorarà el grau de definició i de maduració del projecte.
Sostenibilitat econòmica del projecte:
– Es valorarà l’aprofitament dels recursos endògens del territori i sostenibilitat social.
– Es valorarà la viabilitat del projecte social, tenint especialment en compte els aspectes econòmics-financers i la seva sostenibilitat al llarg del temps.
– Es valorarà el grau de definició i de maduració del projecte. Pla pilot, projecte en funcionament o projecte consolidat.
7. Premis:
1r. Premi:
– 3.000 euros.
– Domini d’Internet i implantació de pàgina web bàsica amb gestor de continguts WordPress. En cas de tenir pàgina web, campanya de màrqueting digital a escollir: posicionament SEO bàsic durant 1 any o campanya de publicitat SEM Google AdWords durant 6 mesos, per part d’Inforber.
– 5 sessions de coaching empresarial, per part de Moi Acció.
– 1 Sopar al fòrum de la Catalunya Central per part de AIJEC Catalunya Central.
– Servei de gestoria gratuït durant dos trimestres, a escollir entre una de les gestories / assessories col·laboradores. (valor equivalent a alta autònoms i 2 trim. de liquidació de les obligacions fiscals: IRPF i IVA).
– 6 mesos d’estada gratuïta en un dels despatxos del Centre d’Empreses de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà (segons disponibilitat i condicions de viver).
– 6 mesos d’estada gratuïta en una de les naus del Viver d’Empreses de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà (segons disponibilitat i condicions de viver).
– Assessorament en la posada en marxa i consolidació del projecte durant un any, per part de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà.
– Una tutoria formativa presencial de tres hores (1,5 hora de fiscalitat / 1,5 hora de laboral), per part de la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC).
– 2 anys de quota de soci gratuïta, atenció personalitzada per part dels sèniors ACEB i per part d’empresaris/àries en actiu. (Per gaudir de la quota de soci gratuïta és necessari estar constituït com empresa o autònom)
– Formació valorada en 10h de experts de la cambra de comerç en diversos àmbits
*Àmbits (a escollir): Comerç i màrqueting, Desenvolupament de competències, Aspectes financers i fiscal, Diagnòstic i acompanyament TIC, E-Business, Màrqueting digital, comerç electrònic i posicionament web
– Assessorament energètic personalitzat (anàlisi energètic de l’empresa i estudi de contractació) per part de l’Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central. (per empreses de nova creació, hauria de passar mínim 6-8 mesos des de l’entrada en funcionament per poder fer l’estudi (millor si passa 1 any sencer).
– Assessorament en el model negoci i pla de màrqueting, per part del programa FUB e+i, UManresa-Universitat Central de Catalunya.
– Pels projectes sector d’ hostaleria i turisme: 2 trimestres de gestoria gratuïts + 1 any d’accés a www.hostaldata.com, per part de l’Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà.
– Primera campanya publicitària, a través de Regió7. (Campanya Publicitària amb 4 anuncis de mida 132 mm d’alt x 97 mm d’ample a Regió7 + 50.000 impressions d’un banner 300×300 a la web de Regió7).
– Anunci o entrevista en format de pàgina sencera a la revista TASTA
2n. Premi:
– 2.000 euros.
– Servei de gestoria gratuït durant dos trimestres, a escollir entre una de les gestories / assessories col·laboradores. (valor equivalent a alta autònoms i 2 trim. de liquidació de les obligacions fiscals: IRPF i IVA).
– 3 mesos d’estada gratuïta en un dels despatxos del Centre d’Empreses de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà (segons disponibilitat i condicions de viver).
– 3 mesos d’estada gratuïta en una de les naus del Viver d’empreses de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà (segons disponibilitat i condicions de viver).
– Assessorament en la posada en marxa i consolidació del projecte durant un any, per part de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà.
– 1 any de quota de soci gratuïta, atenció personalitzada per part dels sèniors ACEB i per part d’empresaris/àries en actiu. (necessari estar constituït com empresa o autònom)
– Una tutoria formativa presencial de tres hores (1,5 hora de fiscalitat / 1,5 hora de laboral), per part de la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC).
– Assessorament energètic personalitzat (anàlisi energètic de l’empresa i estudi de contractació) per part de l’Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central. (per empreses de nova creació, hauria de passar mínim 6-8 mesos des de l’entrada en funcionament per poder fer l’estudi (millor si passa 1 any sencer).
– Assessorament en el model negoci i pla de màrqueting per part del programa FUB e+i, UManresa-Universitat Central de Catalunya.
– Pels projectes sector d’ hostaleria i turisme: 1 any d’accés a www.hostaldata.com, per part de l’Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà.
– Primera campanya publicitària, a través de Regió7. (Campanya Publicitària amb 4 anuncis de mida 132 mm d’alt x 97 mm d’ample a Regió7 + 50.000 impressions d’un banner 300×300 a la web de Regió7).
– Anunci de mitja pàgina a la revista TASTA
3r. Premi:
– 1.000 euros.
– Servei de gestoria gratuït durant dos trimestres, a escollir entre una de les gestories / assessories col·laboradores. (valor equivalent a alta autònoms i 2 trim. de liquidació de les obligacions fiscals: IRPF i IVA).
– 3 mesos d’estada gratuïta en un dels despatxos del Centre d’Empreses de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà (segons disponibilitat i condicions de viver).
– 3 mesos d’estada gratuïta en una de les naus del Viver d’Empreses de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà (segons disponibilitat i condicions de viver).
– Assessorament en la posada en marxa i consolidació del projecte durant un any, per part de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà.
– 1 any de quota de soci gratuïta, atenció personalitzada per part dels sèniors ACEB, i anàlisi de clients a càrrec de Jaume Soler, per part de l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà (ACEB). (necessari estar constituït com empresa o autònom)
– Assessorament energètic personalitzat (anàlisi energètic de l’empresa i estudi de contractació) per part de l’Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central. (per empreses de nova creació, hauria de passar mínim 6-8 mesos des de l’entrada en funcionament per poder fer l’estudi (millor si passa 1 any sencer).
– Assessorament en el model negoci i pla de màrqueting per part del programa FUB e+i, UManresa-Universitat Central de Catalunya.
– Primera campanya publicitària, a través de Regió7. (Campanya Publicitària amb 4 anuncis de mida 132 mm d’alt x 97 mm d’ample a Regió7 + 50.000 impressions d’un banner 300×300 a la web de Regió7).
– Anunci de mitja pàgina a la revista TASTA
Premi votació popular:
– 500 euros en metàl·lic
*nota: Tots els premis en metàl·lic aniran subjectes a IRPF
8. Documentació:
Caldrà lliurar tota la documentació necessària per participar en el concurs al lloc indicat al quart punt d’aquestes bases.
Tots els models requerits es podran trobar a la web: www.adbergueda.cat
S’hauran de presentar els documents següents (original i fotocòpia):
Documentació
1- Sol·licitud de participació
2- Fotocòpia del DNI dels promotors
3- Breu Pla Financer *(es l’únic document que no es troba a la web i que cada emprenedor elabora el seu en un excel)
9. Resolució, comunicació i entrega dels premis
D’acord amb l’acta final, l’organització dictarà resolució d’atorgament dels premis, tant des de la vessant del vot popular com del veredicte del Jurat.
La comunicació de quines han estat les persones guanyadores del concurs i l’entrega dels premis tindrà lloc mitjançant un acte públic. S’avisarà amb antelació a tots els participants.
10. Obligacions dels candidats
Acceptar les bases del concurs. Garantir l’exactitud de les dades i el compliment dels requisits legals que s’assenyalen en aquestes bases. La falsedat de dades o l’ incompliment dels requisits donarà lloc a la devolució del premi percebut.
11. Disposicions complementàries
* Aquestes bases han estat elaborades per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà.
* Una vegada transcorregut el període per a la presentació de candidatures, es procedirà a comprovar que cada sol·licitant aporti la documentació requerida. En el cas que es detecti alguna deficiència en la documentació presentada juntament amb la sol·licitud, l’organització requerirà a la persona o persones sol·licitants perquè presentin aquesta documentació, i es descartaran aquelles sol·licituds que presentin algun tipus d’errada o deficiència.
* El jurat es reserva el dret de demanar als candidats informació addicional o aclariments sobre el seu projecte empresarial.
* Una vegada elaborada la llista de sol·licituds acceptades, el jurat iniciarà la seva valoració.
* La resolució del concurs, conformada per la puntuació del jurat i del vot popular serà pública i inapel·lable. Hi ha la possibilitat que algun premi quedi desert, quan no existeixin candidatures que reuneixin els requisits mínims o no s’adeqüin als criteris de valoració. També es reserva el dret d’atorgar una o vàries mencions a candidatures que el jurat creu que han de ser distingides. Aquestes mencions, en el cas d’atorgar-se, tindran una dotació a determinar per l’Agència en forma dinerària o de serveis.
* Els organitzadors del concurs es reserven el dret a la difusió pública d’aquesta convocatòria, respectant sempre la confidencialitat sobre les dades dels projectes presentats.
* La participació en aquest concurs implica la plena acceptació del contingut d’aquestes bases.
* Es garanteix que qualsevol documentació i informació proporcionada per les empreses i emprenedors participants en aquest certamen serà tractada amb la màxima confidencialitat.
*Correspondrà als organitzadors la facultat de resoldre qualsevol qüestió que es pugui presentar en relació amb la interpretació d’aquestes bases.
*Les persones guanyadores podran utilitzar els premis com a element de promoció, però hauran de fer referència al certamen i a l’any en què van ser atorgats.
*Els premis tenen data de caducitat a 31/12/2020, per tan els candidats guanyadors hauran de gaudir dels premis abans d’aquesta data, a excepció del que atorga el LEADER que tindrà una durada superior.
Nota: L’organització del Concurs no es fa responsable dels serveis rebuts com a premis per part dels col·laboradors i, alhora, es reserva el dret d’efectuar qualsevol canvi, aclariment o rectificació de les Bases, si es dóna justa causa, sempre fent-ho públic de la mateixa manera que s’han fet públiques les presents bases.
Comunicació / Agència de Desenvolupament del Berguedà
Sense respostes a “S’obren les inscripcions al VIII Concurs d’Idees Emprenedores al Berguedà”