Tot i que no es tancarà la temporada fins al 19 de novembre, ara com ara, al Tren del Ciment de la Pobla de Lillet i Castellar de n’Hug hi ha hagut un augment del 22%. Concretament un total de 19.973 viatgers en aquesta temporada.
Unes bones xifres que mostren l’increment de turisme de l’alt berguedà i els resultats de la promoció turística que es va des de les administracions locals, comarcals, provincials i nacionals.
Aquest estiu un total d’1,1 milions de visitants han gaudit durant aquests mesos de les activitats de les estacions de muntanya i dels trens turístics d’FGC. A més, La Molina, Vall de Núria, Montserrat i els Trens Turístics encara no han tancat temporada i funcionen a ple rendiment fent augmentar la xifra final.
Concretament, un total de 387.889 persones han visitat les estacions de La Molina, Vall de Núria, Vallter 2000 i Port Ainé, des del mes de maig fins al 10 de setembre, mentre que 732.614 viatgers han fet servir el cremallera i el funicular de Montserrat, el cremallera de Vall de Núria, el Tren del Ciment i el Tren dels Llacs.
Increment d’activitats
Les xifres positives d’aquest estiu han estat possibles gràcies a l’increment i a la consolidació de les activitats organitzades a La Molina, Vall de Núria i Vallter 2000. A més, s’han dut a terme tota mena d’esdeveniments lúdics i esportius, com curses i competicions de bicicleta, trail running i proves d’ultrafons, amb molt bona acceptació per part del públic.
La Molina: ha tingut 40.428 visitants. Aquesta xifra consolida cada cop més l’estació degana com a destí d’estiu, a més, tenint en compte que els clients que pugen al Telecabina han augmentat en un 18%. Durant els mesos de més calor, l’estació ha ofert un ampli ventall de propostes pensades per a tots els públics, com el Bikepark, el Parc d’aventura, els inflables o les activitats del llac (ponis, barques, circuit de fauna, zona lúdica i d’aigües, làser combat, entre d’altres).
Vall de Núria: el cremallera de Vall de Núria ha atret durant la temporada d’estiu un total de 130.210 viatgers, un nombre molt similar al passat any. Es guanyen visitants principalment de turisme familiar de proximitat any rere any. En concret, 70.758 persones han fet servir les activitats de l’estació. Entre les propostes més destacades es troben el Parc Lúdic, les sortides nocturnes de muntanya, la granja o el casal d’hípica. Durant els mesos d’estiu, Vall de Núria destaca per ser l’estació de referència dins del Grup FGC, ja que és un destí d’estiu consolidat on es guanyen visitants principalment de turisme familiar de proximitat any rere any.
Vallter 2000: Durant la temporada 2015 va tenir lloc una remodelació del Telecabina que porta al Mirador de la Costa Brava que va suposar, en 2016, un increment del 72% de visitants. En aquesta present temporada Vallter manté els visitants fiançant-se, i sembla que ha vingut per quedarse.
Port Ainé: ha atret 2.691 visitants, un 16% més que la temporada anterior. Entre les diverses activitats que els visitants han pogut fer destaca el Parc Lúdic i d’Aventura, els itineraris de BTT i bicicleta de carretera i l’itinerari de la Corona del Pallars. A més, l’Hotel Port Ainé 2000 ha registrat un balanç positiu, amb una ocupació mitjana de prop del 70%.
99% d’ocupació al Tren dels Llacs
Durant tot el 2017 fins al 10 de setembre, el cremallera i els funiculars de Montserrat, el cremallera de Vall de Núria, el Tren del Ciment i el Tren dels Llacs han transportat 703.614 viatgers.
Cremallera de Vall de Núria: amb un total de 130.210 passatgers durant el 2017. Un 40% dels quals, decideixen allotjar-se a l’Hotel de la vall.
Cremallera i funiculars de Montserrat: amb 577.026 usuaris, han estat els transports més utilitzats. Tots dos presenten un nombre de viatgers molt similar i suposa un augment del 26% respecte al 2016.
Tren dels Llacs i panoràmics: ha comptat amb 5.570 usuaris, el que suposa una petit augment. (1%) A més, aquest any existeix una nova opció amb el tren panoràmic.
Tren del Ciment: tot i que no es tancarà la temporada fins al 19 de novembre, ara com ara hi ha hagut 19.973 viatgers i un augment del 22%.
2017 Diferència respecte 2016
La Molina 40.428 ▲ 7%
Vall de Núria 327.972 ▲ 2,9%
Vallter 2000 5.798 ▲ 3%
Port Ainé 2.691 ▲ 16%
Cremallera Vall de Núria 130.210▲ 4,4%
Cremallera i Funiculars de Montserrat 577.026 ▲ 21%
Tren dels Llacs 5.570 ▲ 2%
Tren del Ciment 20.688 ▲ 22%
Últims detalls per a la temporada d’hivern
Un cop finalitzada la temporada d’estiu, les estacions d’esquí del Grup FGC ja estan enllestint els últims detalls de cara a la temporada d’hivern 2017-2018. Tot i això, Vall de Núria i La Molina allargaran la temporada d’estiu. Vall de Núria és un destí turístic els 365 dies de l’any. Entre les diferents propostes que s’hi poden fer destaquen: el minigolf, la zona de tir amb arc, les exposicions, les visites guiades o el circuit d’orientació. A més, la tardor és ideal per fer senderisme en un entorn com el de Vall de Núria, un espai protegit pel nou Parc Natural de les Capçaleres del Ter i Freser des del 2015. Pel que fa a La Molina, obrirà el Telecabina fins al 15 d’octubre, de 10 a 18 hores. Durant aquests dies els visitants de l’estació degana del Pirineu podran gaudir de totes les propostes de l’estació, excepte el llac, la piscina i el tennis.
Comunicació – Ferrocarrils de la Generalitat
Sense respostes a “El Tren del Ciment aconsegueix un 22% més de viatgers que l’any passat”